معرفی
دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه تفرش بر اساس آیین نامه تشکیل و نحوه فعالیت دفاتر نظارت و ارزیابی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مصوب 1386/2/22، زیر نظر مستقیم ریاست دانشگاه تشکیل گردیده و بعنوان دبیرخانه شورای نظارت و ارزیابی عملکرد، ماموریت پیگیری و اجرای مصوبات شورا، اجرای نظرسنجی ها، دریافت شکایات و ارائه گزارش از عملکرد بخشهای مختلف دانشگاه را برعهده دارد.
وظایف دفتر نظارت و ارزیابی:
1. ارزیابی فعالیتهای آموزشی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، اجرای، عمرانی و پشتیبانی دانشگاه و میزان کارامدی برنامه ها و مقررات بر اساس شاخصهای تعیین شده و ارایه راهکارهای مناسب جهت ارتقاء کیفیت و کمیت فعالیتهای دانشگاه
2. نظارت بر حسن اجرای مصوبات، مقررات، آئین نامه ها و دستورالعمل ها در کلیه زمینه های فعالیت دانشگاه در چهارچوب شاخص های عمومی و اختصاصی ارزیابی عملکرد و ارایه گزارش موارد تخلف به مراجع ذیربط
3. ایجاد هماهنگی با واحدهای تابعه در دانشگاه به منظور جمع آوری، تجزیه و تحلیل اطلاعات و آمار مورد نیاز جهت سنجش میزان دستیابی به اهداف مورد نظر
4. تهیه گزارش مربوطه بر اساس الگوهای تنظیم شده شورای نظارت و ارزیابی آموزش عالی و ارایه آن به ریاست دانشگاه جهت انعکاس به دبیرخانه شورای نظارت وارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان هر نیمسال تحصیلی
5. ارزیابی مستمر و منظم از فعالیتهای مدیران دانشگاه و اجرای طرحهای ارزیابی درونی از کارکنان جهت بررسی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت فعالیتهای اداری و اجرایی دانشگاه
6. ارزیابی کیفیت آموزشی دانشگاه با استفاده از سیستم تحت وب از طریق پرسش نامه های مربوطه به منظور شناخت نقاط ضعف و قوت شیوه آموزش اعضاء هیات علمی و استادان مدعو
7. ارزیابی مستمر کارکرد گروههای آموزشی و دانشکده ها با ارایه گزارش به معاونین آموزشی و پژوهشی دانشگاه
8. اجرای نظرسنجی ها و ارایه گزارش های آماری
9. جمع آوری اطلاعات و تکمیل فرم های ماده 2 آیین نامه ارتقاء و تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی